fredag 3 september 2010

Inga svar från de rödgröna

Har precis debatterat försvarsfrågor på Myntkabinettet under Folk och Försvars och Allmänna Försvarsföreningens ledning.
Jag inledde med att berätta om mina intryck från de senaste veckornas förbandsbesök; jag har aldrig tidigare mött en sådan optimism och framtidstro bland personalen som nu. De här besöken och samtalen gör att jag känner mig ännu mer övertygad om att vi är på rätt väg.

De rödgröna hade som väntat få svar på hur deras besparingar ska kunna genomföras, svar som "man borde kunna rationalisera mer" kändes inte klockrena. Förutom ekonomi fick vi frågor om internationella insatser och hur vi ser på säkerheten i närområdet.

Några egentliga svar på hur oppositionen ska få ihop sina vitt skilda synpunkter på personalförsörjning eller vapenexport fick vi inte heller.

Se sändningen här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar